Bijeenkomst 31 oktober
Afgelopen voorjaar hebben we met elkaar gebrainstormd tijdens de bijeenkomst over de VCZA. Niet alleen over de onderwerpen, maar ook over de plaats, tijd, dag en frequentie van de bijeenkomsten. We hebben jullie adviezen en tips meegenomen naar onze voorbereidingen voor de najaarsbijeenkomst.. Nu de (voor ons gevoel) korte zomer met de sporadisch invallende regendagen ten einde lijkt te komen, is het tijd om jullie definitief uit te nodigen voor de najaarsbijeenkomst, inclusief lunch en borrel. We hopen weer op een mooie opkomst: Meld je snel aan via de button onder aan deze uitnodiging en dan zien we je graag donderdag 31 oktober!

Het volgende staat op het programma:
Zoals gebruikelijk trappen we af met de Algemene Ledenvergadering. Voor onze nieuwe leden en de leden die wellicht toe zijn aan een opfrisser over de Algemene Ledenvergadering, vertellen we jullie graag wat dit inhoud: Als vereniging zijn wij verplicht om jaarlijks een algemene ledenvergadering te houden. Zoals we in de voorjaarsbijeenkomst hebben besproken is de VCZA een vereniging voor en door de leden. Dat betekent dat het belangrijk voor ons als bestuur is dat we jullie ook bij de algemene ledenvergadering kunnen horen. We praten jullie bij over de cijfers van afgelopen jaar, maar we nemen jullie ook mee in de plannen van volgend jaar. Belangrijke besluiten moeten met een meerderheid van de leden genomen worden. Hoe meer leden aanwezig zijn, hoe beter wij als vereniging kunnen aansluiten bij de wensen van alle leden. Uiteraard willen wij als bestuur ook zoveel mogelijk van de tijd gebruiken om elkaar te ontmoeten en kennis uit te wisselen. Wij zorgen dan ook dat deze vergadering niet langer duurt dan noodzakelijk.

Ook dit jaar zullen wij weer aandacht besteden aan de actualiteiten en zullen de wijzigingen voor 2025 met jullie worden gedeeld. Na de actualiteiten is er ook ruimte om vragen te stellen of casussen waar jullie tegen aan lopen te bespreken. Vragen en casuïstiek mogen vooraf al via het aanmeldformulier worden doorgegeven.

Hierna is het tijd voor een interactieve sessie over Zorgcontrol. We hebben gemerkt tijdens de voorjaarsbijeenkomst dat een veelvuldig terugkerend onderwerp “de controles” was. Gezien we richting het einde van het jaar gaan, leek het ons dan ook een mooi moment om dit onderwerp meteen aan te pakken. Vanuit AAG zal er plenair wat meer uitleg gegeven worden over Zorgcontrol. We merken allemaal dat de zorgadministratie steeds verder ontwikkelt naar een vak dat zich op controles, risico’s en beheersmaatregelen richt. Er zal zowel aandacht zijn voor operationele controles, alsook voor de strategische blik op controles. Hoe zorg je nu dat je dat je registratie zo volledig mogelijk is, zodat alle zorg die wordt geleverd ook gedeclareerd kan worden? Hoe kun je voorkomen dat er registratiefouten ontstaan? Hoe ga je van een reactieve houding naar een actieve houding als zorgadministratie?
Na een plenaire sessie, zullen we weer uit elkaar gaan in verschillende groepen, om hier concreet mee aan de slag te gaan.

Na een dag ontmoetingen en kennisuitwisselingen hopen we dan jullie nog te zien op de afsluitende borrel, voor we weer richting huis gaan.

Programma

Op verzoek van onze leden bestaat het programma enkel uit plenaire sessies. We halen informatie op en gaan interactief met elkaar aan de slag. Het voorlopige programma ziet er als volgt uit:

09:30 uur – 10:00 uur – Inloop en ontvangst
10:00 uur – 10:30 uur – Algemene Ledenvergadering
10:30 uur – 11:15 uur – Actualiteiten & Casuïstiek vragen
11:15 uur – 11:30 uur – Pauze
11:30 uur – 13:00 uur – Kick-off Zorgcontrol
13:00 uur – 13:45 uur – Lunch
13:45 uur – 15:15 uur – Vervolg sessie Zorgcontrol
15:15 uur – 15:30 uur – Afronding
15:30 uur – 16:30 uur – Afsluitende borrel

Praktische informatie
Locatie
Ernst Sillem Hoeve
Soestdijkerweg 10-b Lage Vuursche
3734 MH Den Dolder

Let op: downloaden kan alleen als je bent ingelogd.